Jogintézménnyel való visszaélést valósíthatott meg a gödi önkormányzat?

Korábban már beszámoltunk arról, hogy jogszabálysértést követett el a gödi önkormányzat akkor, amikor a város egyik legértékesebb Duna-parti ingatlanát egy nem létező cégnek adta bérbe 5 évre.

A Duna-parti ingatlan bérbeadása körül jogszabálysértéseket tárt fel a Pest Megyei Kormányhivatal, ezért 4, azaz négy képviselő-testületi határozat hatályon kívül helyezését indítványozta.

  • Hatályon kívül kell helyezni a 107/2022-es döntést, amelyben a képviselő-testület nem támogatta a büfé pályázat eredményességét.
  • Hatályon kívül kell helyezni a 108/2022-es döntést, amelyben a képviselő-testület új pályázat kiírásáról döntött.
  • Hatályon kívül kell helyezni a 113/2022-es döntést, amelyben a képviselő-testület mégis eredményesnek nyilvánította a büfé pályázatot, és visszavonta a 107 és 108-as határozatát.
  • Hatályon kívül kell helyezni a 118/2022-es döntést is, amelyben ismételten eredményesnek nyilvánította a képviselő-testület a büfé pályázatot és hatályon kívül helyezte a 107, 108 és 113-as döntését.

Ezeket a döntéseket titokban, a lakosság elől elbújva ugyanazon a napon, zárt ülés keretében hozta meg a képviselő-testület. Az átláthatóságot folyamatosan hangoztató polgármester a mai napig nem hozta nyilvánosságra, hogy ki vagy kik kardoskodtak ennyire egy olyan cég mellett, ami nem is létezett.

A Pest Megyei Kormányhivatal, törvényességi felhívásában egyértelműen említi, hogy jogintézménnyel való visszaélést követhetett el, akkor az önkormányzat, amikor nem közvetlenül a 107 és 108/2022-es határozat hozatal után hozott ismételt döntést egy azon ügyben, hanem jóval később, utólag tértek vissza rá. Erre csak akkor lett volna módjuk, ha újra napirendre veszik a tárgykört, de ez nem történt meg.

A Pest Megyei Kormányhivatal állásfoglalása és az Mötv. alapján a 113- és 118/2022-es határozatokkal hozott ismételt döntések jogellenesek lehettek, azaz érvénytelenek. A büfé pályázatnak így sosem volt jogszabályoknak megfelelően kihirdetett győztese, még szerencse, hogy nem is létezett az a cég, amelyik nyertes lett. Maga a polgármester is megerősíti, hogy nem volt legitim nyertese a tavaszi pályázatnak, hiszen az előterjesztése szerint most kíván győztest hirdetni.

Balogh Csaba polgármester annak ellenére érvényesnek és legitimnek tekinti a B.Blade & Co. Kft. 2022. július 6-i bérleti szerződését, hogy elismeri, hogy a pályázat nyertesének kiválasztása érvénytelen volt. A TESZ egy olyan képviselő-testületi határozatra alapozva kötötte meg a bérleti szerződést 5 évre, aminek hatályon kívül helyezését – a Pest Megyei Kormányhivatal törvényességi felhívásának eleget téve – ő maga terjesztette elő polgármesterként.

Balogh Csaba polgármester és Szilágyi László helyettes alpolgármester

Balogh Csaba polgármester előterjesztésében 2022. szeptember 29-én kívánja nyertesnek kimondani a büfé pályázat győztesét. A pályázatot 2022. március 30-án írták ki és 2022. május 2-ig lehetett jelentkezni. Azóta 150 nap telt el. 5 hónap alatt rengeteg víz lefolyt a Dunán, valószínűleg most már több pályázó is lenne.

Szintén Balogh Csaba polgármester az, aki elismeri, hogy már 2022. július 6-a óta szerződése van egy olyan cégnek büfé üzemeltetésre, amelyik nem, hogy nem indult a pályázaton, de még csak nem is létezett a pályázati időszakban. Mégis ennek a szerződésnek a megerősítését kéri a képviselőktől a polgármester.

Röviden összefoglalva: 2022. május 2-vel lezárult pályázatra, 2022. szeptember 29-én kívánnak győztest hirdetni, úgy, hogy már 2022. július 6.-án szerződést kötöttek 5 évre, egy a pályázaton nem is induló céggel. Ezt a szerződést kívánja most megerősíttetni a képviselőkkel a polgármester, vajon adja valaki a nevét ehhez?

A képviselő-testület most, hogy nyílt ülésen tárgyalják a témát a jogszabályok betartását helyezi előtérbe?  Ezúttal nem egyes képviselők érdekei érvényesülnek?

Egy gondolat a “Jogintézménnyel való visszaélést valósíthatott meg a gödi önkormányzat?

  1. A joggal való visszaélés a gödi városvezetés és önkormányzat esetében egyáltalán nem egyedi eset. No, de van másik – ahogy a bohóc mondaná -, amikor egy kissé elcsodálkozik az ember. Pl. a 2022. 09. 29-i képviselő-testületi ülésen a polgármester teljesen ok- és időszerűen beterjesztett egy javaslatot, hogy a testület vizsgálja meg, mely nem önként vállalt feladatok mellőzhetők a fokozódó nemzetközi és országos helyzetben, hiszen a 2022-es évre betervezett költségvetési hiány immár így is 1,7 milliárd forint. No, ennél a derék képviselők kb. egy óráig elakadtak, mert az egyik kardinális tételnél a Szociális Bizottság elnöke, Lenkei György érintettséget jelentett be. Amellett érvelt, hogy az „Albérlők házát” mindenképp fönn kell tartani. Bizonyára, még akkor is ha annak gondnoka – minő véletlen – a fia, akit jószerivel semmilyen beszámolói, munkaköri kötelezettség nem terhel a TESZ felé. Be kell vallanom, hogy Lenkei képviselő úr szociális érzékenységét mindenkor látva-hallva, olykor órákig tartó zokogásba török ki, s alig tudok megnyugodni a meghatódottságtól. Így aztán érthető, hogy a testület is semmilyen érintettséget nem érzékelt a bizniszében (magyarul: munka, ügy, dolog, vállalat, cég, vállalkozás, foglalkozás, szakma, munkahely), s megengedte neki a szavazásban való részvételt, ami számára végül is kedvezően alakult. Arról nem született határozat, hogy a fia áldásos tevékenységét mégiscsak valamiképp törvényes-szabályozott mederbe kellene terelni. Mindez rendkívül megnyugtató, s jó érzés, hogy a város jó kezekben van, vezetőink-képviselőink rendületlenül azon munkálkodnak, hogy a várost fenyegető csődöt elkerüljék. Ha nem megy másként, legföljebb megadóztatják a lakosságot. Mi az nekik, ők – köszönik szépen – jól vannak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük