Ahol a verseny nem mindig a pályán dőlt el…
A Hungaroring 40 éves története nem csak a hősies győzelmekről és látványos előzésekről szól – bőven akadtak itt olyan pillanatok is, amikor inkább egy szappanopera vagy kabaré jutott az ember eszébe. Összegyűjtöttük a legemlékezetesebb bénázásokat, balhékat és abszurd helyzeteket, amik csak a Hungaroringen történhettek meg.
A 2006-os őrület: ahol minden fejre állt
Ha egyetlen futamot kellene kiválasztani, ami a káosz iskolapéldája volt, az 2006 lenne. Az eső teljesen felborította az addig papírforma szerint zajló versenyt. A pálya csúszott, a pilóták csúszkáltak, a taktikák összeomlottak.
A végeredmény:
Jenson Button élete első győzelmét szerezte.
Michael Schumacher ütközött, majd kiesett.
Fernando Alonso vezetett, majd egy kerékhiba után megpördült.
A futamot csak 9 autó fejezte be, és mindenki azt mondta: „ez meg mi volt?”
2003 – amikor a pálya széttört és Webber is…
A 2003-as versenyen a pálya minősége kritikán aluli volt: darabokban szakadt fel az aszfalt. Ráadásul a verseny vége is emlékezetesre sikerült: Mark Webber autója megpördült, szétesett, és a törmelék elzárta a pályát.
A mögötte jövő Fernando Alonso – aki épp örömkört ment első F1-győzelme után – majdnem belehajtott a roncsba. A versenyirányítás pedig úgy viselkedett, mintha nem történt volna semmi.
A 2009-es horror: Felipe Massa fejbe találva
A legijesztőbb jelenet minden bizonnyal a 2009-es időmérőn történt: Felipe Massa sisakját eltalálta egy elhagyott rugó, ami a Rubens Barrichello-féle Brawn GP-ről pattant le.
A rugó átszakította a sisakot, Massa pedig azonnal eszméletét vesztette, a falnak csapódott. Csodával határos módon túlélte, de a szezon hátralévő részét ki kellett hagynia. Ez volt az egyik legkomolyabb baleset a pálya történetében – és egyben figyelmeztetés, hogy mennyire veszélyes ez a sport.

A Schumacher–Barrichello affér: centiken múlt a tragédia
2010-ben Michael Schumacher legendásan kemény stílusát kicsit túl komolyan vette: a célegyenesben Barrichello előzését próbálta megakadályozni úgy, hogy a falhoz szorította a brazil pilótát.
A mozdulat hajszálra volt attól, hogy súlyos balesetet okozzon – Barrichello szó szerint centikre volt attól, hogy 300 km/h-s tempónál a falba csapódjon. Schumacher utólag elismerte: túlment egy határon.
Tévedések vígjátéka – amikor nem a versenyző hibázik
1997: Damon Hill vezetett az esős versenyen az esélytelen Arrows-szal, már mindenki győzelemre készült… aztán egy apró olajnyomás-hiba miatt az utolsó körben lassulni kezdett. A győzelmet végül villámgyorsan elszáguldó Jacques Villeneuve vitte el.
2014: Lewis Hamilton a boxból indult, mert kigyulladt az autója az időmérőn – majd a futamon visszakapaszkodott és végül podiumra állt. Közben csapattársát, Rosberget „véletlenül” nem engedte el.
2021: A „legkisebb rajt” – az eső miatt az összes autó kiment a bokszba száraz gumikért… csak Lewis Hamilton maradt a rajtrácson. Egyedül startolt el, mint egy furcsa paródia.

+1 Hungaroring-klasszikus: ember a pályán!
1992-ben egy részeg néző átmászott a korláton, majd beszaladt a pályára. Az épp elhaladó autók miatt centikre volt a tragédiától – szerencsére nem történt baleset, de azóta a biztonsági intézkedések szigorodtak. (És azóta is rendszeresen emlegetik az esetet a paddockban.)
A Hungaroring másik arca: ahol bármi megtörténhet
Lehet, hogy nincs annyi előzés, mint Spában vagy Monzában, de kaotikus futamból, drámából és furcsaságból nincs hiány. Valahogy a magyar pálya mindig előhozza a váratlan fordulatokat – mintha a mogyoródi dombok között a sors is tréfálkozna.
Következő rész: sztárok, sztorik, szalonnasütés – a Forma–1 emberi oldala a Hungaroringen!