A Posta korábbi közleménye szerint:
„Felhívjuk a figyelmet, hogy a postahely lefedettség nemzetközi szinten is kiemelkedő, míg hazánkban 3,46 posta jut 10 ezer főre, addig ez a szám Európában mindössze 2,91″
Göd lakossága kb. 22 ezer fő, erre a 22 ezer főre a Posta szerint elég egyetlen egy posta is. Érdekes, korábban saját maguk állították, hogy itthon – szemben a hanyatló Nyugattal – közel 3,5 posta jut 10 ezer lakosra. A posta saját állítása szerint Gödön valójában 6-7 postának kéne üzemelnie, hiszen nemzetközileg is kiemelkedő szolgáltatást nyújtanak.
Az igazság ezzel szemben az, hogy nem 7, hanem csak 2 posta volt Gödön, amiből 1-et bezártak, így a valóság az, hogy 0,5 posta jut 10 ezer gödi lakosra, szemben a hanyatló Európa 2,91-es átlagával.
Kicsit kicsi, kicsit savanyú, de a miénk…
Szilágyi László alpolgármester úr előterjesztése szerint, havi bruttó 3 millió forint támogatásért hajlandó továbbra is üzemeltetni a felsőgödi postát az állami monopólium, azaz évi közel 37 millió forintért. Érdekes, hogy Vácnak ez 42 millió, Fótnak 18 millió forintjába kerül. Igaz Fóton a várostól bérli az épületet a Posta.
A Magyar Posta beszámolója szerint 2020-ban 9,5 milliárd, 2021-ben 14,8 milliárd forint nyereséggel zártak. Vajon hova tűnt a pénz? Miért kell csak ennek a három településnek közel 100 millió forinttal támogatni egy állami vállalatot, hogy az közszolgáltatást biztosítson?
Az egész Posta egy „kádár-kori” maradványra épül, a „sárgacsekk” egy velünk élő hungarikum. 2022-ben már számtalan mód van arra, hogy az ember befizesse a csekkjeit, anélkül, hogy akár a posta közelébe is menjen. Csomagküldésre pedig végtelen számú, a postánál fényévekkel jobban és olcsóbban működő vállalkozást találni.
A Posta saját applikációt fejlesztett a csekkek befizetéséhez.
Felmerül a kérdés, hogy megéri-e asszisztálnia egy településnek a Posta „üzletpolitikájához”, főleg egy hosszútávú szerződéssel? Van-e valódi igény arra, hogy a korábbi rendszer szerint működő posta üzemeljen Felsőgödön?
Havi fél millió forintból bőven megoldható lenne, hogy az önkormányzat felvegyen valakit napi 8 órába, hogy egy számítógép segítségével online csekkeket fizessen be azoknak, akik ragaszkodnak a készpénzes fizetéshez. Marika néni nem a postára sétál be, hanem Klárikánál befizeti egy online alkalmazás segítségével a csekkeket. A fennmaradó 2 és fél millió töredékéért megoldható, hogy a befizetett pénzek biztonságosan eljussanak az önkormányzat épületébe, vagy a banki trezorba.
- Történt-e hivatalos igényfelmérés az önkormányzat részéről a postai szolgáltatás valódi igényére?
- Mennyire túlterhelt jelenleg az alsógödi posta?
- Valóban évi 37 milliójába kerül a postának a felsőgödi posta megemelkedett rezsiköltsége?
- Mi alapján jött ki ez az összeg a postánál?
- Kapott erről hivatalos tájékoztatást az önkormányzat?
- A határozatban szerepel, hogy a „mellékletben szereplő” szerződés, de ilyen melléklet nincs az előterjesztésben, miért?